کد مطلب:154086 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:109

سه نفر با خانواده همراه حسین بودند
از خانواده های بنی هاشم كه بگذریم در میان صحابه ابی عبدالله علیه السلام فقط سه نفر بودند كه با خانواده شان همراه امام حسین به كربلا آمدند:

1- جنادة بن حارث سلمانی كه با خانواده آمد و به حسین (ع) پیوست و خانواده اش با حرم حسینی بودند و چون جناده كشته شد همسر جناده فرزندش عمرو بن جناده را فرمان


داد كه در ركاب حسین بجنگد پسر جناده خدمت امام آمد و اجازه میدان خواست، امام اجازه نداد و فرمود: این پسر پدرش را در جنگ از دست داده شاید مادرش ناراضی باشد، پسر عرض كرد: ان امی هی التی امرتنی. «مادرم مرا امر كرده است» آنگاه امام اجازه میدان فرمود.

2- عبدالله بن عمیر كلبی است كه از بئر جعد به حسین پیوست و همسرش او را سوگند داد كه وی را نیز همراه ببرد كه داستان شهادتش در صفحات قبلی گذشت.

3- مسلم بن عوسجه است كه با خانواده به حسین (ع) ملحق شد و خانواده اش ضمیمه اهل بیت حسین شدند. كه شرح حال این سه تن در صفحات پیشین گذشت.

اما این خانواده ها به اسارت نرفتند، زیرا وقتی كه اسرا وارد كوفه شدند بستگان این خانواده ها نزد ابن زیاد وساطت كردند و آن ها در كوفه ماندند و یا به منازلشان بازگشتند، فقط اهل بیت حسین را به اسارت بردند لا حول و لا قوة الا بالله.